Kes­ki-Poh­jan­maan Kir­ja­pai­non ja Anyg­raa­fin yh­teis­työ on jat­ku­nut koko Anyg­raa­fin yli 20-vuo­ti­sen tai­pa­leen ajan ja nyt so­vit­tu seu­raa­va vai­he var­mis­taa yh­teis­työn jat­ku­mi­sen myös tu­le­vai­suu­des­sa.

"Ha­lu­am­me uu­dis­taa toi­mi­tus­työm­me toi­min­ta­ta­paa ja tar­jo­ta työn­te­ki­jöil­lem­me mo­der­nit ja te­hok­kaat työ­vä­li­neet. Nyt to­teu­tet­ta­val­la rat­kai­sul­la säi­ly­täm­me in­teg­roi­dun jär­jes­tel­mä­ko­ko­nai­suu­tem­me ja jat­kam­me hy­vin toi­mi­vaa yh­teis­työ­tä tu­tun kump­pa­nin kans­sa", to­te­aa Kes­ki-Poh­jan­maan Kir­ja­pai­non toi­mi­tus­joh­ta­ja Vesa Pih­la­ja­maa.

"Toi­mi­tet­ta­va Neo-jär­jes­tel­mä si­säl­tää ke­hit­ty­neet työ­ka­lut uu­tis- ja il­moi­tus­hal­lin­taan, en­na­koi­vaan tait­toon sekä verk­ko­si­säl­tö­jen tuot­ta­mi­seen il­man eril­lis­tä verk­ko­jul­kai­su­jär­jes­tel­mää. Täl­lä hank­keel­la var­mis­te­taan me­di­a­tuo­tan­non te­hok­kuus ja laa­tu myös tu­le­vai­suu­den ko­vas­sa kil­pai­lus­sa", to­te­aa Anyg­raa­fin myyn­ti­pääl­lik­kö Mat­ti Na­tu­nen.

Kes­ki-Poh­jan­maan Kir­ja­pai­no Oyj on vuon­na 1917 pe­rus­tet­tu ja alu­een­sa suu­rin mo­ni­me­di­a­ta­lo, jos­sa työs­ken­te­lee noin 330 hen­ki­löä. Bud­je­toi­tu lii­ke­vaih­to vuo­del­le 2017 on noin 55 mil­joo­naa eu­roa.

Kes­ki-Poh­jan­maan Kir­ja­pai­no kus­tan­taa kym­men­tä sa­no­ma­leh­teä. Nämä leh­det tar­jo­a­vat lu­ki­joil­leen kiin­nos­ta­via ja kos­ket­ta­via uu­ti­sia sekä taus­ta­tie­to­ja ja elä­myk­siä alu­ei­den­sa ai­heis­ta ja il­mi­öis­tä. Li­säk­si kaik­ki kym­me­nen leh­teä ovat alu­ei­den­sa te­hok­kaim­mat ka­na­vat il­moit­ta­jil­le.

Kes­ki-Poh­jan­maan Kir­ja­pai­no pa­nos­taa vah­vas­ti myös di­gi­taa­li­seen me­di­aan. Jo­kai­sel­la leh­del­lä on oma mak­sul­li­nen di­gi­leh­ti­pal­ve­lu ja li­säk­si alu­eel­li­nen KP24 on kon­ser­nin leh­tien yh­tei­nen käyt­tä­jil­le mak­su­ton verk­ko- ja mo­bii­li­pal­ve­lu. Sen toi­mi­tuk­sel­li­set ja kau­pal­li­set pal­ve­lut kat­ta­vat koko kes­ki­sen Poh­jan­maan. KP24:n leh­ti­koh­tai­sil­le si­vuil­le pal­ve­lut on rää­tä­löi­ty alu­eit­tain.

Kes­ki-Poh­jan­maan Kir­ja­pai­noon kuu­luu myös Ko­si­la Di­gi­me­dia, joka to­teut­taa yk­si­löl­li­siä verk­ko­pal­ve­lui­ta ja lii­ke­toi­min­nan di­gi­ta­li­soin­tia edis­tä­viä rat­kai­su­ja, ku­ten vaa­ti­via verk­ko­kaup­pa­jär­jes­tel­miä, B2B-ti­laus­por­taa­le­ja ja boo­king–pal­ve­lu­ja.

Kes­ki-Poh­jan­maan Kir­ja­pai­no –kon­ser­nil­la on oma ja­ke­luor­ga­ni­saa­tio, KP Ja­ke­lu. KP Ja­ke­lun alue kä­sit­tää rei­lu 56 000 ta­lout­ta. Kon­ser­nin omien leh­tien li­säk­si aa­mu­kan­nos­sa on muu­ta­mia ul­ko­puo­li­sia leh­tiä. Esi­mer­kik­si Hel­sin­gin Sa­no­mien vii­kon­lop­pu­nu­me­rot sekä Ka­le­va kul­keu­tu­vat ti­laa­jil­le KP Ja­ke­lun var­hais­ja­ke­lun yh­tey­des­sä. Ja­ke­lun hal­lin­nas­sa KP Ja­ke­lu käyt­tää Anyg­raa­fin CDPro­fit-jär­jes­tel­mää.

Sa­no­ma­leh­ti­tuot­tei­den pai­na­mi­seen eri­kois­tu­nut Kok­ko­las­sa toi­mi­va Bot­nia Print on osa Kes­ki-Poh­jan­maan Kir­ja­pai­noa. Bot­nia Print tar­jo­aa asi­ak­kail­leen huip­pu­luo­kan pai­no­laa­tua sekä alan uu­sin­ta tek­niik­kaa. Leh­ti­teh­taan tuo­te­va­li­koi­maan kuu­lu­vat niin sa­no­ma­leh­det, ai­ka­kaus­leh­det kuin yri­tys- ja jär­jes­tö­jul­kai­sut­kin.

Uu­sim­pa­na kon­ser­nin osa­na on syk­syl­lä 2016 kon­ser­nin ty­tä­ryh­ti­ök­si tul­lut Lön­n­berg Pai­not, joka on yk­si Suo­men suu­rim­mis­ta ja mo­ni­puo­li­sim­mis­ta pai­no­ta­lois­ta.

Anyg­raaf Oy on jul­kai­si­jan kump­pa­ni stra­te­gi­sis­sa me­di­a­rat­kai­suis­sa. Mo­nien asi­ak­kai­den kans­sa on Anyg­raa­fis­sa teh­ty yh­teis­työ­tä jo yli 20 vuot­ta.

Jär­jes­tel­mä­pa­let­ti tar­jo­aa ko­ko­nais­val­tai­sen rat­kai­sun ai­toon ja kan­nat­ta­vaan mo­ni­ka­na­va­jul­kai­se­mi­seen. Mo­du­laa­ri­suu­ten­sa an­si­os­ta jär­jes­tel­miä voi­daan ot­taa käyt­töön vai­heit­tain ja tar­peen mu­kaan. Anyg­raaf et­sii yh­teis­työs­sä asi­ak­kaan kans­sa en­tis­tä pa­rem­pia työ­ka­lu­ja ja toi­min­ta­ta­po­ja lii­ke­toi­min­nan ke­hit­tä­mi­seen. Use­at ke­hi­ty­si­de­at tu­le­vat­kin asi­ak­kail­ta. Anyg­raa­fin pit­kä ko­ke­mus asi­a­kas­kun­nan toi­mi­a­las­ta an­taa hy­vät mah­dol­li­suu­det tu­kea asi­a­kas­ta kai­kis­sa jär­jes­tel­män elin­kaa­ren vai­heis­sa.

Anyg­raa­fin oma stra­te­gia on pi­tää ket­te­rä, täs­mäl­li­nen ja no­pea tuo­te­ke­hi­tys lä­hel­lä asi­a­kas­kun­taa.

Ko­ti­maan mark­ki­na­joh­ta­juu­den li­säk­si Anyg­raa­fin oh­jel­mis­to­ja on käy­tös­sä myös kan­sain­vä­li­sil­lä jul­kai­si­joil­la Poh­jois­mais­sa, Kes­ki-Eu­roo­pas­sa, Yh­dys­val­lois­sa, Väli-Ame­ri­kas­sa ja In­ti­as­sa.